Jeśli zabierasz się za zmianę swojej strony warto pomyśleć na samym początku o kwestiach związanych z SEO oraz UX. W tym artykule zajmiemy się głównie kwestią przygotowania strony pod pozycjonowanie www. O jakich najistotniejszych elementach musisz pamiętać? Jakie mamy dla Ciebie wskazówki dotyczące procesu tworzenia serwisu? Zapoznaj się z poniższym artykułem, a przygotujesz stronę gotową do opublikowania i bez zbędnego przeprowadzania dodatkowego audytu SEO.
Zanim podejmiesz pracę zastanów się jakie technologie wykorzystasz do tworzenia swojej strony i wykonaj audyt pozycjonowania. Mając na uwadze ciekawy wygląd strony nie zapomnij o najnowszych trendach w projektowaniu stron oraz przestarzałych rozwiązaniach, jakim jest m.in. Flash. Obecnie większość nowych stron jest przygotowana w technice RWD, czyli responsive web design - automatyczne dostosowanie strony do rozmiaru okna przeglądarki.
Zaczynając od sekcji head (<head> - </head>) warto zwrócić uwagę, aby strona zawierała niezbędne elementy na potrzeby pozycjonowania:
Jeśli korzystasz z statystyk Google Analytics pamiętaj o skopiowaniu skryptu JS do nowej strony, aby nie utracić danych do analizy.
Projektując stronę nie zapominaj również o podstawowych elementach jak:
W kolejnym ważnym kroku przy budowanie nowej wersji witryny przechodzimy do contentu, który ma istotny wpływ na pozycjonowanie. Na ten element składają się zarówno treści, nagłówki, obrazki i inne materiały.
Zabierając się za nagłówki Hx pamiętaj, aby każda storna posiadała jeden nagłówek pierwszego rzędu (H1) odpowiadający tematycznie zawartości strony. Dobrze jeśli będą także uwzględnione nagłówki Hx niższego rzędu - przykładowo wzoruj się na tekście z gazety, gdzie nad każdym akapitem pojawia się tematyczny nagłówek.
Zgodnie z wytycznymi Google strona powinna być przejrzysta i bogata w przydatne treści. Zatem najlepiej jeśli treści zostaną przeniesione z obecnego serwisu, a jeszcze lepiej kiedy zaktualizujemy opisy o dodatkową ilość znaków czy materiały graficzne, wideo lub tabelki.
Na koniec warto wspomnieć, aby wszystkie aktualne odnośniki starej strony przekierować 1:1 na adresy URL nowej wersji serwisu, tak aby historia czy uzyskany dotychczas ranking w wyszukiwarce Google przeszedł na nowe adresy. Takie rozwiązanie dodatkowo wspomoże proces pozycjonowania i indeksacji nowej wersji strony internetowej.
Zatrudnij nas, a zadbamy o to, aby proces zmiany strony internetowej przebiegł poprawnie i bez utraty osiągniętych pozycji.