Będąc właścicielem strony internetowej często przychodzi moment kiedy dochodzimy do podjęcia decyzji o jej zmianie. Przyczyn tego stanu rzeczy może być wiele. Począwszy do bardzo starych technologi używanych na stronie, poprzez niepoprawne wyświetlanie na różnych urządzeniach, aktualna witryna jest mało intuicyjna dla użytkowników, duże koszty inwestycji w aktualny serwis czy też bardzo długi czas ładowania odstraszający potencjalnych klientów.
Jednym z najważniejszych elementów na który należy zwrócić uwagę przy tworzeniu nowej wersji strony jest odpowiednie przygotowanie i zoptymalizowanie jego zawartości, co wpływa również na pozycjonowanie strony. Decydując się na zmianę aktualnego serwisu należy przede wszystkim mieć na uwadze to, że serwis powinien być przyjazny dla użytkownika i odpowiadać na jego potrzeby.
Warto także zastosować się do wskazówek dla webmasterów udostępnionych przez Google. Informują one o tym, że serwis powinien mieć przejrzystą hierarchię i do każdej podstrony powinien prowadzić minimum jeden statyczny link w formie tekstowej. Strona powinna zawierać jak najwięcej przejrzystych, dokładnych i przydatnych treści. Należy także dobrać odpowiedni zestaw wyrażeń pod które serwis ma być promowany i umieścić je w treści. Dla najistotniejszych elementów takich jak treści, linki czy ważne nazwy nie powinno wykorzystywać się grafik które nie są prawidłowo czytane przez roboty Google. Gdy wykorzystanie grafik jest konieczne należy w takim wypadku zastosować atrybut alt, co wpływa również na pozycjonowanie grafiki.
Planując nową witrynę pod kątem użytkownika należy zastanowić się nad kilkoma aspektami. Do jakiej grupy docelowej przeznaczona jest nasza oferta, jakich informacji będzie poszukiwał. Czy w łatwy i czytelny sposób dostępne są informacje. Jaki chcemy osiągnąć cel z wizyty użytkownika, czy ma to być zakup produktu czy nakłonienie go do kontaktu lub wizyty w firmie. Warto także zastanowić się w jaki sposób przykuć uwagę i przekonać go do dłuższego pobytu na stronie.
Najważniejszym etapem będzie odpowiednie zaprezentowanie naszej oferty która pozwoli wyróżnić się na tle serwisów konkurencyjnych. Ważny jest odpowiedni podział, tematyka kategorii oraz ich nazewnictwo.
Mając na uwadze, że Google to przede wszystkim wyszukiwarka tekstowa niezwykle istotne jest to by nasz serwis posiadał dużo eksperckich, unikalnych i odpowiednio nasyconych tekstów oraz danych technicznych które wspomogą proces promocji strony. Content marketing to teraz jedna z najbardziej skutecznych metod promocji. Warto uwzględnić podstrony które uwiarygodnią firmę w oczach klientów i zwiększą jej autorytet. Do stron tego typu można zaliczyć takie podstrony jak: 'O nas', 'Kontakt', 'Historia firmy', 'Referencje', 'Certyfikaty', 'Poradnik', 'FAQ', 'Reklamacje' czy 'Regulamin'.
Zatrudnij nas, a zadbamy o to, aby proces zmiany strony internetowej przebiegł poprawnie i bez utraty osiągniętych pozycji.